Agenda


des.
21
dv.
Inauguració de l’exposició ‘Negat iveland’ - Institu d' Estudis Ilerdens
des. 21 2018 - 7:30 pm – febr. 3 2019 - 8:00 pm

Més Informació:

Del 21 de desembre de 2018 al 3 de febrer de 2019
Inauguració
Divendres, 21 de desembre de 2018
a les 7:30 del vespre
Sala Gòtica, Institut d’Estudis Ilerdencs
Pl. Catedral s/n, Lleida

gen.
19
ds.
78a Festivitat de Sant Antoni Abat
gen. 19 - 9:00 am
78a Festivitat de Sant Antoni Abat

Dissabte 19 de gener

Cooperativa Els Pagesos
•09 h Esmorzar popular a la cooperativa patrocinat per PLUSFRESC i Gremi de forners de les Terres de Lleida.
•10 h. Sortida des de la Cooperativa de carrosses, carros i cavalleries

•11 h. L’església de la Puríssima Sang.

Missa en honor a Sant Antoni Abat, amb la participació de la coral Sant Anastasi

•12 h.  A l’avinguda de Blondel

Benedicció de carrosses, carros i cavalleries, a càrrec del Monsenyor Salvador Giménez Valls, Bisbe de Lleida,  i desfilada fins a la Creu dels Tres Tombs.

A l’edifici de Mercolleida:
•14 h.  Entrega dels premis Horta de Lleida
•14.30 h. Dinar de germanor
•17 h.  Ball amb l’Orquestra TRIO HABANA
En acabar el ball, hi haurà la cerimònia d’entrega dels premis dels concursos. I tot seguit, concert

Ho organitza: l’Associació Cultural i Recreativa Els Pagesos

Exposicions al museu - Museu de l'Aigua: campament de La Canadiense
gen. 19 - 10:00 am – 2:00 pm
Exposicions al museu - Museu de l'Aigua: campament de La Canadiense | Lleida | Catalunya | Espanya

El Campament de La Canadiense, seu central del Museu de l’Aigua de Lleida, acull dues exposicions permanents:

“La força de l’aigua. El Dr. Pearson i les obres de La Canadiense a Lleida”

Explica la construcció del canal i la central de Seròs, la importància cabdal que va tenir per a Lleida i els fonaments de la hidroelectricitat. Presenta maquinària original, la recreació d’un despatx, fotografies antigues, plànols i documents.

“Aigües del món. Col·lecció d’ampolles d’aigua d’arreu del món”

Mostra de la col·lecció formada per 2.500 ampolles, aportades per totes les persones que volen col·laborar amb la iniciativa. Hi podeu veure aigües de diverses procedències, envasos curiosos, dissenys especials, per reflexionar sobre l’aigua i la seva importància al planeta.

 

Les exposicions es poden visitar lliurement. Entrada gratuïta.

Horaris: de dimarts a divendres de 10 a 14h. Dissabtes de 17 a 20h.

Tancat els dilluns, diumenges i festius intersetmanals. Tancat els dies 25 i 26 de desembre i 1 i 6 de gener.

 

Podeu visitar també la micro-exposició temporal:

“100 anys de la vaga de la Canadenca”

L’any 1919 va tenir lloc una gran vaga general a Barcelona, que va tenir una gran repercissió i que assolí la jornada laboral de 8 hores. La vaga havia tingut un precendent a Camarasa al desembre de 1918, on hi havia la presa i la central hidroelèctrica en construcció. A finals de gener del 19, la vaga iniciada a les oficines de la Canadiense es va extendre per tota la ciutat fins a paralitzar-la. 100 anys més tard, els seus efectes encara perduren.

El Museu de l’Aigua, ubicat en un antic recinte de l’empresa, ho commemora amb aquesta mostra temàtica i un seguit d’activitats paral·leles:

  • Conferència de presentació, a càrrec d’Antonieta Jarné, historiadora.17 de gener, 19h
  • Ruta a Camarasa. 16 de febrer de 10 a 14h
  • Visita temàtica. 16 de març, 18h

De desembre de 2018 a maig de 2019.

TALLER DE CONTACTIMPROVISATION A CÀRREC DE JAIME CONDE-SALAZAR / AIMAR PÉREZ GALÍ – P I E D R A D U R A - Teatre Municipal de l’Escorxador de Lleida
gen. 19 - 10:00 am – 2:00 pm
TALLER DE CONTACTIMPROVISATION A CÀRREC DE JAIME CONDE-SALAZAR / AIMAR PÉREZ GALÍ - P I E D R A D U R A - Teatre Municipal de l’Escorxador de Lleida
 17 de gener de 16.00 a 20.00 h
 18 de gener de 16.00 a 20.00 h
 19 de gener de 10.00 a 14.00 h
 
 Dirigit a personal sanitari. 
 Per a més informació i inscripcions: radiacio.positiva@gmail.com / 973 262 185 / 696 607 967. 

Us convidem al taller proposat per Jaime Conde-Salazar i Aimar Pérez Galí, que es realitzarà al Teatre de l’Escorxador (carrer de Lluís Companys, s/n, Lleida) els dies següents:

Què és TouchingImprovisation?
TouchingImprovisation és una pràctica que desenvolupem des de fa un any arran del projecte «TheTouchingCommunity». Aquest projecte neix d’una investigació sobre l’impacte que va tenir l’epidèmia de la sida en el context de la dansa espanyola i llatinoamericana, que vincula les polítiques d’immunitat produïdes pel VIH/sida amb la idea de comunitat desenvolupades pel ContactImprovisation, una tècnica de dansa postmoderna en la qual el moviment s’improvisa sempre en contacte amb un ballarí o amb més.

Aquesta pràctica, que hem anomenat TouchingImprovisation, consisteix a explorar els aspectes performatius de l’acció habitual de tocar. En tocar es redueix al màxim la distància amb el món. Per tocar cal enganxar-se a les coses, a les superfícies de la realitat. Això produeix una subjectivitat concreta, els límits de la qual estan en transformació i moviment continus. Més enllà de la subjectivitat concebuda com una identitat aïllada atrapada en la seva pròpia imatge, el fet de tocar obre la possibilitat d’entendre la subjectivitat com una realitat oberta, variable i transitòria. Si la imatge pròpia condueix a una identificació, el tacte permetria dur a terme un procés de desidentificació en el qual els límits propis estan sempre en diàleg constant amb el món. Així, podem pensar que la performativitat té a veure amb la possibilitat d’una subjectivitat que és resultat del fregament, la trobada i l’experiència directa i transitòria i que, finalment, apareix més enllà de l’enunciació i el llenguatge.

Quin coneixement podem extreure d’aquesta pràctica per aplicar-la en el context medicosanitari? De quina manera pot oferir eines a l’equip mèdic a l’hora de tocar un pacient? Posar l’atenció en el tacte podria ajudar a humanitzar la relació metge-pacient?


Jaime Conde-Salazar Pérez (Madrid, 1974)

Aimar Pérez Galí (Barcelona, 1982)

Hospital Universitari Arnau de Vilanova – Centre d’Art la Panera
El projecte «Radiació+++» proposa un programa d’intervencions artístiques a l’espai de la Unitat d’Oncologia Radioteràpica de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova, amb la participació del Centre d’Art la Panera i la col·laboració de la fundació francoespanyola Daniel & Nina Carasso, en el marc de la convocatòria «Componer saberes para comprender los desafíos contemporáneos 2017».

L’especificitat del projecte recau en el fet que les intervencions artístiques es basen en processos participatius, en els quals es dona protagonisme a tots els integrants de la comunitat hospitalària (pacients, familiars, cos mèdic i tècnic, estudiants de medicina.), buscant en l’art una via per mediar entre aquests agents a través de l’experiència estètica, però també amb l’objectiu de difondre i visibilitzar el tractament de la malaltia.

Després d’una sèrie d’entrevistes, Lara Costafreda va definir una proposta d’humanització de l’espai de la Unitat i va dissenyar la campanya publicitària Movember. De la mateixa manera, la informació extreta en les entrevistes i els tallers de Domestic Data Streamers va permetre dissenyar un panell interactiu d’expressió emocional per als pacients, en el qual poden expressar les seves emocions respecte als diversos espais. En la seva residència, Josune Urrutia proposa la realització d’un llibre participatiu que es titularà Compendi il·lustrat del meu càncer, que servirà d’acompanyament i d’eina d’investigació. La quarta residència del programa «Radiació+++» respon a la proposta de Jaime Conde-Salazar Pérez i Aimar Pérez Galí, i planteja
la possibilitat de que l’activació conscient del tacte permeti millorar la pràctica hospitalària.

Exposició «INVENTARI GENERAL. COL·LECCIÓ DEL MUSEU D’ART JAUME MORERA» - Museu d'Art Jaume Morera
gen. 19 - 10:25 am
Exposició «INVENTARI GENERAL. COL·LECCIÓ DEL MUSEU D'ART JAUME MORERA» - Museu d'Art Jaume Morera

De dimarts a dissabte, d’11 a 14 h i 17 a 20 h. Diumenges i festius, d’11 a 14 h. Dilluns, tancat
Entrada gratuïta

 

Museu d’Art Jaume Morera.
Comissariat: Jesús Navarro

Aquesta exposició es planteja com un aparador públic de les reserves del Museu. No pretén construir cap relat temàtic ni establir cap trama discursiva, sinó mostrar el major nombre d’obres possible de les col·leccions del Museu, procedents de les distintes operacions d’ingrés que la institució ha realitzat al llarg de la seva història centenària. Es pretén posar de manifest, a través de les accions implícites de tot col·leccionisme, la selecció i l’acumulació, la riquesa patrimonial del Museu.

La mostra incorpora també determinats elements interpretatius, procedents de l’explotació estadística de les col·leccions, que ajudin a caracteritzar-la a partir de les diferents perspectives que, en la seva diversitat, són capaces d’expressar els encerts, les mancances i els conflictes latents o explícits que incorpora una col·lecció artística generada al llarg d’una dilatada història.

Finalment, Inventari general es planteja com un projecte obert, en tant que pretén reflectir els treballs de recerca i la construcció de l’aparat teòric i del discurs que han de conduir els diferents relats que incorporarà l’exposició de la col·lecció en la nova seu del Museu d’Art de Lleida; un espai que també mostrarà el procés de transformació d’un edifici, el de l’antiga Audiència Provincial de Lleida, amb una forta càrrega historicista, en un nou espai arquitectònic vinculat a l’art modern i contemporani.