Agenda


des.
21
dv.
Inauguració de l’exposició ‘Negat iveland’ - Institu d' Estudis Ilerdens
des. 21 2018 - 7:30 pm – febr. 3 2019 - 8:00 pm

Més Informació:

Del 21 de desembre de 2018 al 3 de febrer de 2019
Inauguració
Divendres, 21 de desembre de 2018
a les 7:30 del vespre
Sala Gòtica, Institut d’Estudis Ilerdencs
Pl. Catedral s/n, Lleida

gen.
17
dj.
TALLER DE CONTACTIMPROVISATION A CÀRREC DE JAIME CONDE-SALAZAR / AIMAR PÉREZ GALÍ – P I E D R A D U R A - eatre de l'Escorxador
gen. 17 - 4:00 pm – 8:00 pm
TALLER DE CONTACTIMPROVISATION A CÀRREC DE JAIME CONDE-SALAZAR / AIMAR PÉREZ GALÍ - P I E D R A D U R A - eatre de l'Escorxador
 17 de gener de 16.00 a 20.00 h
 18 de gener de 16.00 a 20.00 h
 19 de gener de 10.00 a 14.00 h
 
 Dirigit a personal sanitari. 
 Per a més informació i inscripcions: radiacio.positiva@gmail.com / 973 262 185 / 696 607 967. 

Us convidem al taller proposat per Jaime Conde-Salazar i Aimar Pérez Galí, que es realitzarà al Teatre de l’Escorxador (carrer de Lluís Companys, s/n, Lleida) els dies següents:

Què és TouchingImprovisation?
TouchingImprovisation és una pràctica que desenvolupem des de fa un any arran del projecte «TheTouchingCommunity». Aquest projecte neix d’una investigació sobre l’impacte que va tenir l’epidèmia de la sida en el context de la dansa espanyola i llatinoamericana, que vincula les polítiques d’immunitat produïdes pel VIH/sida amb la idea de comunitat desenvolupades pel ContactImprovisation, una tècnica de dansa postmoderna en la qual el moviment s’improvisa sempre en contacte amb un ballarí o amb més.

Aquesta pràctica, que hem anomenat TouchingImprovisation, consisteix a explorar els aspectes performatius de l’acció habitual de tocar. En tocar es redueix al màxim la distància amb el món. Per tocar cal enganxar-se a les coses, a les superfícies de la realitat. Això produeix una subjectivitat concreta, els límits de la qual estan en transformació i moviment continus. Més enllà de la subjectivitat concebuda com una identitat aïllada atrapada en la seva pròpia imatge, el fet de tocar obre la possibilitat d’entendre la subjectivitat com una realitat oberta, variable i transitòria. Si la imatge pròpia condueix a una identificació, el tacte permetria dur a terme un procés de desidentificació en el qual els límits propis estan sempre en diàleg constant amb el món. Així, podem pensar que la performativitat té a veure amb la possibilitat d’una subjectivitat que és resultat del fregament, la trobada i l’experiència directa i transitòria i que, finalment, apareix més enllà de l’enunciació i el llenguatge.

Quin coneixement podem extreure d’aquesta pràctica per aplicar-la en el context medicosanitari? De quina manera pot oferir eines a l’equip mèdic a l’hora de tocar un pacient? Posar l’atenció en el tacte podria ajudar a humanitzar la relació metge-pacient?


Jaime Conde-Salazar Pérez (Madrid, 1974)

Aimar Pérez Galí (Barcelona, 1982)

Hospital Universitari Arnau de Vilanova – Centre d’Art la Panera
El projecte «Radiació+++» proposa un programa d’intervencions artístiques a l’espai de la Unitat d’Oncologia Radioteràpica de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova, amb la participació del Centre d’Art la Panera i la col·laboració de la fundació francoespanyola Daniel & Nina Carasso, en el marc de la convocatòria «Componer saberes para comprender los desafíos contemporáneos 2017».

L’especificitat del projecte recau en el fet que les intervencions artístiques es basen en processos participatius, en els quals es dona protagonisme a tots els integrants de la comunitat hospitalària (pacients, familiars, cos mèdic i tècnic, estudiants de medicina.), buscant en l’art una via per mediar entre aquests agents a través de l’experiència estètica, però també amb l’objectiu de difondre i visibilitzar el tractament de la malaltia.

Després d’una sèrie d’entrevistes, Lara Costafreda va definir una proposta d’humanització de l’espai de la Unitat i va dissenyar la campanya publicitària Movember. De la mateixa manera, la informació extreta en les entrevistes i els tallers de Domestic Data Streamers va permetre dissenyar un panell interactiu d’expressió emocional per als pacients, en el qual poden expressar les seves emocions respecte als diversos espais. En la seva residència, Josune Urrutia proposa la realització d’un llibre participatiu que es titularà Compendi il·lustrat del meu càncer, que servirà d’acompanyament i d’eina d’investigació. La quarta residència del programa «Radiació+++» respon a la proposta de Jaime Conde-Salazar Pérez i Aimar Pérez Galí, i planteja
la possibilitat de que l’activació conscient del tacte permeti millorar la pràctica hospitalària.

Presentació literària “Els límits del Quim Porta” de JOSEP PEDRALS - Cafè del Teatre
gen. 17 - 7:30 pm
Presentació literària "Els límits del Quim Porta" de JOSEP PEDRALS - Cafè del Teatre

JOSEP PEDRALS es dedica a la poesia des de diversos fronts: escriu llibres d’investigació sobre el gènere (assajos novel·lats sobre poètica i vida), recita poesia de forma professional, explica la poesia en cursos i conferències, difon i divulga la poesia en diversos mitjans de comunicació, ha muntat celebracions poètiques de tot tipus i periodicitat, posa música als versos i versos a les músiques, expandeix la teatralitat del vers i inclou versos en les dramatúrgies d’altres, etcètera.

Les seves principals aportacions al camp llibresc són Escola italiana (2003), El furgatori (2006), El romanço d’Anna Tirant (2012) i Exploradors, al poema! (2014). En el camp teatral, cal destacar les obres Wamba va! (2005), En comptes de la lletera (2011), El furgatori (2012), Safari Pitarra (2014) i Fang i setge (2016). Les seves peces més destacables en el camp musical es troben als discos El motí (2007), En/doll (2007), Esquitxos ultralleugers (2009) i En helicòpter (2013). El 2014 guanyà el premi Time Out al millor artista de Barcelona.

Els límits del Quim Porta és un assaig novel·lat sobre qüestions de poètica i vida. Un devessall de paraules on els protagonistes viuen tota mena d’aventures a la recerca de l’ànima volàtil de Quim Porta. Aquest volum clou la trilogia de Bolló: El furgatori, que es va convertir en obra de teatre, i El romanço d’Anna Tirant guanyador del Lletra d’Or.

«COL·LECTIU FREE’T» - Cafè del Teatre
gen. 17 - 10:00 pm
«COL·LECTIU FREE’T» - Cafè del Teatre



Col·lectiu Free’t és un grup d’artistes de diferents disciplines que basen el seu treball en la improvisació. Una de les eines que utilitzen per a les seves creacions és el Soundpainting, un llenguatge de signes multidisciplinari de composició en viu.